Misiune de transport în premieră: încărcătură acroșată
- Acasă
- Articole blog
- Misiuni externe
- Misiune de transport în premieră: încărcătură acroșată
În data de 27 iulie, Detașamentul de elicoptere Carpathian Pumas a executat, în colaborare cu partenerul german, o misiune de transport a 600 litri motorină pentru alimentarea vehiculelor detașamentului de poliție militară germane, aflate în patrulare în zona de operații a orașului Gao. Elementul de noutate a fost procedeul de transport ales: pentru prima dată de la începerea misiunii s-a utilizat transportul cu încărcătură acroșată (cargo sling).
Manevrele de transport cu încărcatură acroșată se execută atunci când volumul sau greutatea încărcăturii nu permit transportul acestora în compartimentul cargo al elicopterului sau atunci când terenul nu permite aterizarea elicopterului.
Pe timpul sezonului ploios, drumurile sunt impracticabile pe anumite porțiuni, făcând asigurarea logistică prin mijloace rutiere greu de executat.
Zborul cu încărcătură acroșată este unul dificil din cauza faptului că trebuie respectați cu strictețe anumiți parametri de zbor precum viteza, greutatea maximă la decolare, puterea disponibilă a motoarelor.
O echipă de specialiști verifică înainte de decolare integritatea sarcinii și a harnașamentului, stabilește împreună cu echipajul de zbor și ajustează lungimea cablului de ancorare în funcție de masa sarcinii exterioare, astfel încât oscilațiile apărute pe timpul zborului să nu afecteze stabilitatea în zbor. Din cauza dezechilibrului aerodinamic al ansamblului și a forțelor de frânare aerodinamică, sarcina exterioară se rotește continuu, iar cablul de ancorare are atașat un dispozitiv care permite rotirea încărcăturii pe timpul zborului, fără a afecta integritatea acestuia. Un alt element de luat în considerare cu atenție în cadrul procesului de planificare este masa încărcăturii, limitată la 2250 kg, care poate influența stabilitatea în zbor a aparatului. Masa totală autorizată a aparatului nu poate depăși 7400 kg în condiții de exploatare normale, iar în Africa aceste condiții de temperatură și densitate sunt duse la extrem, în sensul în care reduc performanțele garantate de fabricant, așa cum sunt date în graficele din manualul de zbor. – a precizat comandorul Cristian Poenaru, pilot comandant.
*
Din luna octombrie, România contribuie la eforturile internaționale de menținere a păcii cu un detașament al Forțelor Aeriene format din 120 de militari și 4 elicoptere IAR-330 L-RM participant la Misiunea Multidimensională Integrată ONU de Stabilizare în Republica Mali (MINUSMA).
Manevrele de transport cu încărcatură acroșată se execută atunci când volumul sau greutatea încărcăturii nu permit transportul acestora în compartimentul cargo al elicopterului sau atunci când terenul nu permite aterizarea elicopterului.
Pe timpul sezonului ploios, drumurile sunt impracticabile pe anumite porțiuni, făcând asigurarea logistică prin mijloace rutiere greu de executat.
Zborul cu încărcătură acroșată este unul dificil din cauza faptului că trebuie respectați cu strictețe anumiți parametri de zbor precum viteza, greutatea maximă la decolare, puterea disponibilă a motoarelor.
O echipă de specialiști verifică înainte de decolare integritatea sarcinii și a harnașamentului, stabilește împreună cu echipajul de zbor și ajustează lungimea cablului de ancorare în funcție de masa sarcinii exterioare, astfel încât oscilațiile apărute pe timpul zborului să nu afecteze stabilitatea în zbor. Din cauza dezechilibrului aerodinamic al ansamblului și a forțelor de frânare aerodinamică, sarcina exterioară se rotește continuu, iar cablul de ancorare are atașat un dispozitiv care permite rotirea încărcăturii pe timpul zborului, fără a afecta integritatea acestuia. Un alt element de luat în considerare cu atenție în cadrul procesului de planificare este masa încărcăturii, limitată la 2250 kg, care poate influența stabilitatea în zbor a aparatului. Masa totală autorizată a aparatului nu poate depăși 7400 kg în condiții de exploatare normale, iar în Africa aceste condiții de temperatură și densitate sunt duse la extrem, în sensul în care reduc performanțele garantate de fabricant, așa cum sunt date în graficele din manualul de zbor. – a precizat comandorul Cristian Poenaru, pilot comandant.
*
Din luna octombrie, România contribuie la eforturile internaționale de menținere a păcii cu un detașament al Forțelor Aeriene format din 120 de militari și 4 elicoptere IAR-330 L-RM participant la Misiunea Multidimensională Integrată ONU de Stabilizare în Republica Mali (MINUSMA).